Caroline Danielsson

Ne jag är inte bitter!

Jag är bitter, jag har Halsfluss! Börja redan i onsdags men ringde inte in till sjukan förens i söndags när jag var nära på att skära ut halsmandlarna för det gjorde så jävla ont..

Men det va inget sa dom, bara vanligt ont i halsen med lite extra ont! Ta en alvedon! jag hade redan tagit typ 100!! Ringde igen på mången och fick till slut en tid. 20 över 3!

Som vanligt fick man vänta lite innan man kom in och innan läkaren kom, men 10 över 4 var vi typ klara.. Hon skulle gå och kolla mina prover, det tar bara några minuter!!

När klockan var 20 i 6 hade jag både fått klaustrofobi och ledsnat på att vänta så jag öppnar dörren och det kommer nån ung läkare som ser fundersam ut! Jag berättar vem jag väntar på.. Hon säger att vårdcentralen är typ stäng och dom har börjat jour nu men hon ska titta..

Tillslut hittar hon min läkare som sitter på sitt kontor! Oj då, hon hade glömt bort mig! Jävla käring! Jag såg vilken ångest hon hade så jag lät bli att skälla ut henne!! Dina prover var ju klara efter 5 min och du hade halsfluss sen råkade jag glömma bort dig!! Tack så mycket, tack sjukhuset!!

Tacka gudarna för att det var mig dom glömde bort och inte Berta på 90år som förmodligen suttit kvar där tills nu! Helt sjukt vad dåligt!!!

XoXo



Anonym

Vården är underbar!

2012-05-08 / 11:32:40
emilie

haha helt underbart rolig är du. typiskt att just du skulle råka ut för detta. krya på dig <3

2012-05-08 / 15:53:26
Lisa

Hej Carro..



låter inte roligt att höra att du fått halsfluss.. Vila mycket och ta väl hand om dig. och låt din nya pojkvän ta hand om dig..

Krya på dig

kram lisa

2012-05-08 / 20:57:34
Elof

Fundera på om du inte ska lista dig på guldvingen istället då? Har ju drop-in där och när jag har haft halsfluss de två gånger jag haft i år tyvärr, så har jag varit klar med recept och på väg därifrån inom 1 timma allt som allt. Brukar alltid vara lite av ett helvete att komma förbi sjuksköterskan och få en tid när man måste ringa in och att de ska hitta en ledig tid. Tar ju som sagt var inte många minuter att få reda på om det är halsfluss eller inte med provet de tar i halsen så är ju dumt att behöva boka upp en läkartid för sånt.

2012-05-09 / 09:17:07
pernilla

Krya på dig:-) Kram

2012-05-12 / 13:38:00
BLOGG: http://www.pillan-musikimittliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback