Caroline Danielsson

Svar på frågor om operationen!!!

Jag har fått mycket frågor angående min bröstoperation, så här kommer lite frågor och svar!



Hur det kommer sig att jag ville göra det?

Kände att den storleken jag hade innan var för liten till min kropp.

Hur valde jag klinik?
Jag valde Kosmetisk Kirurgo i Falköpin. Jag kollade runt mycket på nätet och kände att dom verkade bäst, plus att jag har en nära vän som gjort sina där och dom blev super.

Kirurg?

Stefan Modin heter han.

Hur jag valde storlek?
Först gjorde jag ris-testet hemma, då tar man så många dl ris man tror man vill ha och lägger i en avklippt nylonsocka. Formar den lite och lägger den i BH:n... Sen när man åker för konsultation får man testa att lägga i riktiga silikoninlägg i en sportBH. Jag valde mellan två storlekar. Dom rekomenderade att man ska helst välja den största av de två man funderar på. Så jag valde 450cc!

Bakom eller framför muskeln?
Jag har mina bakom bröstmuskeln.

Hur det kändes efter operationen?
De första 3 dagarna efter hade jag så ont så jag grät. Man var ju tvungen att börja massera dom direkt, och hur ont det än gjorde så var man ju illa tvungen. Kunde inte sova en hel natt i början, fy fan. Sen gjorde det skit ont i ca 7 dagar till. Efter det började det smärtan avta.. Men tänk på att det känns ju inte alls samma för alla. Min kompis tex sa att det kändes som att bara ha träningsvärk! Men hur ont jag än hade, så tycker jag nu att det var lätt värt det!!

Har jag haft problem med bröstmusklerna vid träning?
Jag minns inte hur länge jag väntade med att träna bröstmusklerna efter att operationen var gjord, men det kan man ju fråga på konsultationen. Jag har i alla fall inte haft några problem alls med träningen pga det över huvud taget!



Tänk på att detta är vad jag valde att göra, kanske inte alls vad som passar någon annan. Storlekar varierar så från person till person ex, beroende på hur stora eller små man har innan. Det är inget jag bestämde över en natt, utan har tänkt på det väääldigt lång tid innan. Hoppas ni är nöjda med svaren :)




Före:


Efter:







Peter

Ser ut som du hade helt perfekta bröst innan. Riktigt fina!

2011-03-11 / 19:41:48
"Johanna"

Får man komma förbi och känna på dina innan man bestämmer om man ska göra en operation själv? ;) Skämta bara :)

2011-03-11 / 20:23:36
Johanna Toftby

Allvarligt!!! :-) Dom du hade innan.. var ju fantaaaastiska! DUMING ;-) Kraaaaam

2011-03-11 / 23:41:11
ch

Hur är dina ärr? sydde dom från inidan eller på utsidan??

2011-03-12 / 11:13:35
Anonym

Jag tycker du hade helt perfekt bröst innan eftersom du är såpas smal så ser dem större ut. Men såklart alla är vi ju olika och man ser inte allt lika :)

2011-03-12 / 14:56:49
wilma

hej ! super fin blogg!

följa varandra i bloglovin ? :D

2011-03-12 / 17:25:03
BLOGG: http://wilmahs.blogg.se/
wilma

Svar; jajjamensan! :D

2011-03-12 / 17:27:47
BLOGG: http://wilmahs.blogg.se/
Elin

nu e det klart!!

2011-03-12 / 17:29:41
BLOGG: http://eeliinzz.blogg.se/
Elin

Hur kan du vara så himla brun på bilderna??! :O :)

2011-03-12 / 22:25:37
BLOGG: http://eeliinzz.blogg.se/
Elin

Jaha!! :D

2011-03-13 / 10:15:49
BLOGG: http://eeliinzz.blogg.se/
Carro

Opererade också mina i Falköping & la i precis samma..::)

2011-03-13 / 22:59:57
Mamma

du hade ju kanon fina bröst innan, nu för stora enl min smak:-( du är ju så smal!!

2011-03-14 / 08:45:09
Lowisa

Funderar också på Falköping :) Vad hade du för storlek innan och vad har du nu? Har du låg, mellan eller hög profil?

2011-05-21 / 22:22:22
BLOGG: http://lowisalowisa.blogg.se/
Lowisa

Glömde det här nu när jag ändå är igång: Hur lång är du och hur mycket väger du? Lite lättare att utgå ifrån då än när man ser tuttarna på bild :)

2011-05-21 / 22:41:43
BLOGG: http://lowisalowisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback