Caroline Danielsson

Jävla idioter !!!

I tisdags var jag och min syster i Göteborg! Ska lägga in lite bilder i datan senare så får ni se! Men det hände en så hemsk sak där som jag måste berätta om för er! Vi var på väg till en bilverkstad för att hämta den bilen vi skulle åka hem i, det var en bit att gå, men det var ändå så fint väder ute så vi började knalla...

Det finns en bro i Göteborg. Jag vet inte vad den heter men den e sjukt lång, och sjukt hög! Vi var i alla fall under den bron när jag ser en liten tjej på kanske 7-8 år som sitter och plockar ihop sina saker som trillat ur väskan på trottoaren! Brevid henne ligger hennes cykel! Jag sa till min syster att jag undrade vad som hänt eftersom hon var så ledsen och att det va konstigt att ett barn var helt själv intill en så trafikerad väg! Då sa hon att hon nyss sett att tjejan hade trillat med cykeln och att mamman var med men att morsan hade bara slitit upp ungen och sedan skällt och cyklat där ifrån!!! Så sa hon, min syster alltså, ser du där framme cyklar mamman! Då ser jag att mamman och hennes andra dotter på kanske 5 år cyklar runt hörnet och lämnar kvar den här tjejen helt ensam!

Så klart gick jag och min syrra fram till tjejen och fråga hur det gick och vad som hade hänt, och då berättade hon att, cykeln hon hade var ny! Och det var en ganska stor kill-cykel, och på den kunde man bara handbromsa och hon hade inte lärt sig det än så hon hade råkat krocka med en annan cyklist och vällt! (inte så konstigt om man ger en kill-cykel för 13åringar till en 7årig tjej) Så sa hon att hennes mamma hade blivit så arg för det att hon hade bara dratt där ifrån!

Vi frågade vart hon skulle och det visade sig att hon skulle åt samma håll som vi! Över den gigantiska bron! När vi kom upp en bit på bron såg jag mamman längre fram! Hon vände sig inte ens om först för att se om hennes dotter kom! Utan bara fortsatte gå! Tillslut vänder hon sig om och ser då att två främmande tjejer går med hennesn barn! Och vad gör hon! Förtsätter bara gå! Tillslut stannar hon och vi kommer ikapp! Den lilla tjejen tackar så artigt för att vi hjälpt henne och mamman säger ingenting. Jag tittar på henne och får ett hånflin tillbaka! Jävla idiot säger jag!


Det spelar ingen roll vad som hade hänt! Man lämnar inte ett barn ensam i Göteborg och bara drar! För det första så var vägen brevid lifsfarlig. Bilar som kör som idioter och i princip inga staket första biten för att skilja av bil-vägen och cykel-vägen! För det andra blåste det storm uppe på bron så nästan jag blåste omkull ett par gånger! För det tredje så hade det kunnat komma en pedofil eller vad som och tagit barnet! Jag var så jävla arg! Och jag förstår inte HUR MAN KAN LÄMNA SITT EGNA BARN ENSAM?? Ush och fy på ansvariga föräldrar!



Lilla gumman

Du och din syster är verkligen " räddare i nöden" Ni borde hyllas som hjältar....

2010-09-09 / 20:12:16
Elin

nä usch vilken idiot till mamma!!!!!!

2010-09-09 / 21:54:28
charlotteh

känns skönt att veta att det finns sånna som bryr sig:) stor kram

2010-09-13 / 19:49:22
BLOGG: http://charlotteh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback