Caroline Danielsson

Fläskfiléfrytan :)

Johanna bjöd mig på denna sjukt goda Fläskfilégryta
sist jag var hemma hos henne, hon gav mig receptet
och igår testade jag att laga den här hemma
 till mig och Henke, och den blev sjukt god!
Här får ni receptet om ni vill ha :) Den är super enkel
att laga, till och med jag fixa det, haha!

ca 7oo g fläskfile

2 tsk dijonsenap

1 lök

1msk tomatpure

färska champinjoner

ca 1msk kalvfond

skvätt honung

3dl mellangrädde

2 dl creme fraiche

salt peppar

(ni kan ni tex ha i paprika och vitlök också, men eftersom jag är världens kräsnaste så skippade jag det i min gryta)

Stek först köttet i skivor och krydda. Lägg sedan det åt sidan för att fräsa löken och champinjonerna. Lägg sedan i köttet igen och tillsätt resten av ingredienserna. Låt det koka ihop och sänk sedan värmen till 3:an och låt det koka i ca 10min.

Till detta hade jag klyftpotatis som bara är att dela upp, lägga på en plåt över med lite olivolja och salt om sen in i mitten av ugnen i ca 20min! Plus naturligtvis sallad med tomat och gurka!


Hoppas ni testar att laga det och kommer tillbaka och skriver vad ni tycker :)

KRAM



Anonym

Snälla syster du kan ju inte döpa rätten till oxfile när det ska vara fläskfile i !! Du är för rolig !!! Haha

2010-10-15 / 17:09:44

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback