Caroline Danielsson

Svenska Hjältar Galan

Galan var jätte trevlig. Cirkus dörrar öppnades klockan 5 och precis innanför väntade ett hav med fotografer...Medans Henke vant drog på sitt finaste smile stod jag och skakade av nervositet så det känndes som jag skulle druttla om kull :) Eftersom jag inte vart på sånt här ståhej innan fattade jag inte riktigt hur det skulle gå till, den ena ropar att man ska titta i deras kamera och den andra vill att man ska titta i deras.. Där av har jag sett att jag ser ut som ett ilsket frågetecken på bilderna dom tog :) Precis efter alla fotografer var det ett par reportrar som ville prata.. Haha ja jag kan ju som sagt säga att det märks att jag inte är van.. Men det gick nog i alla fall bättre än kort tagningen.. Sen var det dags för mingel med förrätt och bubbel.

Till bords fick vi enligt dom flesta en underbar oxfilé med potatis gratäng, tur var väl att super kräsna jag fortfarande kände av mitt Happy Meal från ett par timmar innan då köttet var lite väl rött för min smak ;) Efter rätten var däremot riktigt smaskig.. vågade inte annat än att äta upp då jag på min vänstra sida hade Anders Övergård (arga snickaren)... man kanske hade fått en hammare i huvet annars hehe.. nä det tror jag inte, han var jätte trevlig. Min kära Henke satt snett mitt emot mig och på min högra sida satt Chefen för Café Opera, Mikael Löfstrand och mittemot Anna-Karin Eskilsson, skådespelare i LA, det var bl. a. dessa två vi var på en galen efterfest med men det skriver jag lite mer om snart.... :)

Själva galan var fantastisk, vilka otroliga människor det finns i detta avlånga land ändå, det kom allt en tår eller två emellanåt. Jag kände mig lite spänd i början när dom sprang omkring med tv kameror till höger o vänster. Jag tyckte öppningslåten var skit bra...  Min favo hjälte var nog den första av alla, hon som hjälpte en helt främmande tjej från ett brutalt övergrepp. Men självklart var alla helt fantastiska!

Här kommer lite pics från galan:



Jag

Henke

Jag & Arga snickarn

Mikael Löfstrand

Från Höger; Anna-karin, Mikael, Christer Fuglesang och hans crew :)

René och vi

Micael Bindefeld och vi

jag och Eddie ;)

När galan var slut var det dags för efterfest :) Vi drog iväg ett gäng till schlagerbaren, det var sjukt kul och en av de galnaste kvällarna på länge!


Här är vi på väg i taxin

Jag och Anna-Karin

Henke, Ann och Markus i baksätet

Vi hade precis hunnit sätta oss när ett lucia-tåg kom in.
Dom var grymma.


Henke och Mikael kör sina hetaste moves :)

Rickard, Anna-Karin och Mikael ute på friskluft paus ;)

Smile

Skål !

:)



Och min stackars henke som både var lite berusad och sjuk blev uppdragen på scen av schlagerfeber som stod för underhållningen den kvällen... Anledningen var ju så klart att dom körde ett schlager-medley, och i det hade dom med Scotts låt: jag tror på oss :) Fort som f*n fösökte jag få upp kameran och filma allt, hann i alla fall med några sekunder :)


 

Slutet gott, allting gott :)

Vid 3 tiden var vi tillbaka på hotellet..

Jag kan ju säga att vi somnade ganska direkt :)

P&K




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback